[PF] Цена Власти | Партия


Cимилла Айредес

Заявка на рассмотрении

Автор:   ionrika
Раса:   Другая
Класс:   Жрец
Мировоззрение:   Нейтральный добрый
Сила:очень плохо [-20]
Ловкость:средне [+0]
Выносливость:средне [+0]
Интеллект:плохо [-10]
Мудрость:очень хорошо [+20]
Обаяние:хорошо [+10]
Внешность
Светловолосая девушка среднего роста, одетая в практичную, но изящного кроя одежду. Вглазах иногда проскакивают искры, когда она чему-либо сильно радуется или грустит. За поясом покоится украшенный узорами, но вполне боевого назначения серп и такой же красивый нож-звездочка выглядывает из ножен.
Характер
Любопытная, находчивая, открытая к общению и новым знакомствам путешественница. Ненавидит расизм всей душой, считая подобные наклонности ошибкой и предрассудком, который превратился в традицию.
История
Симилла - дочь ремесленников, кузнеца и ткачихи, державших свою небольшую лавку в одном из небольших пригородов столицы Талдора. Девушка, засматриваясь на проезжих, останавливающихся в гостинице и постепеннно по их рассказам познавая мир, понимает, что не хочет оставаться там, где она родилась и просто стать еще одним работником в семейном деле. Но однажды в город заглянули и остались достаточно надолго представители столичного храма Дезны, возвращающиеся из паломничества. Один из клириков, увидев в Симилле благодарную слушальницу проповедей о свободе и познании мира через соприкосновение с миром, остался в городке еще дольше положенного, чтобы затем отправится вовсе не в столичных храм вместе с нвой послушницей - вряд ли настоятель был бы раз созерцать на службах каждый день огнеглазую девушку. Появление Симиллы вызвало бы слишком много шума, и поэтому Марив отвел ее в небольшую общину еще дальше от столицы, где жило достаточно представителей нечеловеческих рас. Симилла не понимала, почему все эти существа, такие же, как и она сама, вынуждены ютиться в закрытых местах, и лишь людям дозволено жить полной жизнью. Она очень хочет доказать миру то, что не кровь и облик делают существо таким, какое оно есть, и это будет несомненным благом для всего Талдора, еще больше расцвечивая его историю яркими красками.
Навыки
Cимилла Айредес 6 Merciful Healer Cleric
Neutral Good
Type: Humanoid (Aasimar)

Deity: Дезна

Strength 10 (-1)
Dexterity 14 (+2)
Constitution 14 (+2)
Intelligence 12 (+1)
Wisdom 18 (+4)
Charisma 16 (+3)
Size: Medium
Total Hit Points: 42

Speed: 30 feet

Armor Class: 20 = 10 + 2 [DEX] + 6 [Armor] + 2[Heavy wooden shield]
Touch AC: 12
Flat-footed AC: 18

RACIAL TRAITS:

- Ability Score Modifiers: Aasimars are insightful, confident, and personable. They gain +2 Wisdom and +2 Charisma.
- Type: Aasimars are outsiders with the native subtype.
- Size: Aasimars are Medium creatures and thus have no bonuses or penalties due to their size.
- Base Speed: Aasimars have a base speed of 30 feet.
-Languages: Aasimars begin play speaking Common and Celestial. Aasimars with high Intelligence scores can choose from the following languages: Draconic, Dwarven, Elven, Gnome, Halfling, and Sylvan. See the Linguistics skill page for more information about these languages.
Defense Racial Traits

Celestial Resistance: Aasimars have acid resistance 5, cold resistance 5, and electricity resistance 5.
Feat and Skill Racial Traits

Magical Racial Traits

Spell-Like Ability (Sp): Aasimars can use daylight once per day as a spell-like ability (caster level equal to the aasimar’s class level).
Senses Racial Traits

Darkvision: Aasimar have darkvision 60 ft. (they can see perfectly in the dark up to 60 feet.)

Alternative Racial Trait:
Truespeaker There are some aasimars whose language transcends all boundaries. They gain a +2 bonus on Linguistics and Sense Motive checks, and they learn two languages each time they gain a rank in Linguistics. This racial trait replaces skilled.


Initiative modifier: +6 = 4(msc)+ 2 [DEX]
Fortitude save: +7 = 5 [base] + 2 [CON]
Reflex save: +4 = 2 [base] + 2 [DEX]
Will save: +9 = 5 [base] +4 [WIS]
Attack (handheld): +5 = 4 [base] +1 [STR]
Attack (missile): +9 = 4 [base] + 5 [DEX]

Combat Maneuver Bonus: +4 = 4 [base]
Combat Maneuver Defense: 16 = 10 + 4 [base] + 2 [DEX]

Languages:
Common, Celestial, Halfling
Feats:
Armor Proficiency: Light, Medium
Weapon Proficiency: Simple
Shield proficiency
1 Improved Initiative
3 Saving Shield
5 Quick Channel

Skillpoints Total: 24=4*6
Trained skills:
Appraise (Int), Artistry(Int), Craft (Int), Diplomacy (Cha), Disguise (Cha), Diplomacy(Cha), Heal(Wis), Knowledge (dungeoneering) (Int), Knowledge (local) (Int), Linguistics (Int), Lore (Int), Profession (Wis), Sense Motive (Wis), Spellcraft (Int).


Special Abilities

Aura
Channel Energy (Cleric) +3d6
Combat Medic
Healer's blessing
Merciful Healing
Rebuke Death
Willing Healer
Инвентарь
Амулет защиты от проведения энергии
Брошь щита
Знак дипломата
Камень вечных: золотое зерно
Кольцо посланника
Ожерелье огненных шаров 3
Перчатки целителя
Улучшенная полуросличья торба
Путеискатель
Филактерия веры
Зелье исцеления (50 з.м) - 4 шт.
Зелье исцеления (400 з.м.) - 1 шт.
Талисман: нефритовый кот
Свеча истины
Высший посох излечения (1800 з.м.)
Инструмент путешественника
Противоядие (35 з.м.) 2 шт
Эльфийская кольчуга
Крылатые сапоги
Разящий серп улучшенный
Стандартный мифриловый щит
Разящий нож-звезда

Альбус Асидиус

В игре

Автор:   Legios
Раса:   Человек
Класс:   Godmind
Мировоззрение:   Нейтральный добрый
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:хорошо [+10]
Выносливость:средне [+0]
Интеллект:очень хорошо [+20]
Мудрость:великолепно [+30]
Обаяние:очень хорошо [+20]
Внешность
Характер
История
Навыки
Инвентарь


Абель Матис

В игре

Автор:   Ruslavan
Раса:   Человек
Класс:   Вор. Переработанный
Мировоззрение:   Нейтральный злой
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность
Характер
История
Навыки
Male Абель Матис 6 Unchained rogue
Neutral Evil
Type: Humanoid (Human)
Разбойник получает 1/6 нового воровского приема.

Deity: Norgorber

Strength 8 (-1)
Dexterity 22 (+6) (20+2 (Belt of Incredible Dexterity))
Constitution 12 (+1)
Intelligence 12 (1)
Wisdom 12 (+1)
Charisma 12 (+1)
Size: Medium
Total Hit Points: 54 (8+1*6)

Speed: 30 feet

Armor Class: 19 = 10 + 6 [DEX] + 3

Touch AC: 19

RACIAL TRAITS:

● Ability Score Modifiers: Human characters gain a +2 racial bonus to one ability score of their choice at creation to represent their varied nature.
● Size: Humans are Medium creatures and thus receive no bonuses or penalties due to their size.
● Base Speed: Humans have a base speed of 30 feet.
● Languages: Humans begin play speaking Common. Humans with high Intelligence scores can choose any languages they want (except secret languages, such as Druidic). See the Linguistics skill page for more information about these languages.

● Bonus Feat: Humans select one extra feat at 1st level.
● Comprehensive Education: Humans raised with skilled teachers draw upon vast swathes of knowledge gained over centuries of civilization. They gain all Knowledge skills as class skills, and they gain a +1 racial bonus on skill checks for each Knowledge skill that they gain as a class skill from their class levels. This racial trait replaces skilled.

Initiative modifier: +8 = 2(Trait reactionary)+ 6 [DEX]
Fortitude save: +7 = 2 [base] +1 [CON] +1 (Trait life of toil) +3 (Cloak of Resistance)
Reflex save: +13 = 5 [base] + 5 [DEX] +3 (Cloak of Resistance)
Will save: +6 = 2 [base] +1 [WIS] +3 (Cloak of Resistance)

Attack (handheld): +5 = 4 [base] +1 [STR]
Attack (missile): +9 = 4 [base] + 5 [DEX]

Combat Maneuver Bonus: +5 = 4 [base] +1 [STR]
Combat Maneuver Defense: 20 = 10 + 4 [base] +1 [STR] +5 [DEX]

Languages:
Common, Elven
Feats:
Абель: Extra Rogue Talent
Unchained rogue: Finesse Training (Ex)
1 HD: Two-Weapon Fighting

3 HD: Sap Adept
5 HD: Sap Master
Skillpoints Total: 54=(8+1)*6
Trained skills:
Acrobatics (Dex), Appraise (Int), Bluff (Cha), Climb (Str), Craft (Int), Diplomacy (Cha), Disable Device (Dex), Disguise (Cha), Escape Artist (Dex), Intimidate (Cha), Knowledge (dungeoneering) (Int), Knowledge (local) (Int), Linguistics (Int), Perception (Wis), Perform (Cha), Profession (Wis), Sense Motive (Wis), Sleight of Hand (Dex), Stealth (Dex), Swim (Str), and Use Magic Device (Cha).


Traits:
Претендент

Reactionary (You gain a +2 trait bonus on initiative checks.)
Life of Toil (You gain a +1 trait bonus on Fortitude saves.)

Special Abilities

Sneak attack – If a rogue can catch an opponent when he is unable to defend himself effectively from her attack, she can strike a vital spot for extra damage.

Trapfinding – A rogue adds 1/2 her level on Perception checks to locate traps and on Disable Device checks (minimum +1). A rogue can use Disable Device to disarm magic traps.

Finesse Training (Ex)


Evasion (Ex)


Danger Sense (Ex)


Debilitating Injury (Ex)


Uncanny Dodge (Ex)


Rogue’s Edge (Ex)


Rogue talents
Canny Observer (Ex) – When a rogue with this talent makes a Perception check to hear the details of a conversation or to find concealed or secret objects (including doors and traps), she gains a +4 bonus.

Certainty (Ex)


Offensive Defense (Ex) – When a rogue with this talent hits a creature with a melee attack that deals sneak attack damage, the rogue gains a +1 dodge bonus to AC for each sneak attack die rolled for one round. The dodge bonus only applies against the creature you sneak attacked, and the dodge bonus does not stack with itself.

Slow Reactions (Ex) – Opponents damaged by the rogue’s sneak attack can’t make attacks of opportunity for 1 round.

Resiliency (Ex)
Инвентарь
2146/16000 gp

Кристиан Кайден

В игре

Автор:   Ilrilan
Раса:   Человек
Класс:   Rubato/Чемпион
Мировоззрение:   Хаотичный нейтральный
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность
Характер
Жизнелюб, не признающий полумер. Праздник - так на целую неделю, чтобы о лучших моментах тебе рассказали очевидцы. Похороны - так с настоящим трауром, чтобы прочувствовать утерю ушедшего. Любовь - так с головой в омут, чтобы не мыслить ни единого мгновения без Единственной. А на брошенную в лицо перчатку можно получить в ответ двадцать дюймов стали в живот раньше, чем эта самая перчатка коснется лица Криса.

История
Навыки
Инвентарь
Ready

Reflected blade style
Shattered glass smite
Obsidian sidestep
Flowing creek
Energy spark

Расходники:
- Visualisation of Mind
- Perceive Cues (scroll)
- Spirit guide (scroll)
Деньги:
- 30гп

Ламар

В игре

Автор:   Lee
Раса:   Ореад
Класс:   Гипнотизер
Мировоззрение:   Нейтральный злой
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность
Характер
История
Навыки
Инвентарь

Йон Фульвитто

В игре

Автор:   Джакка
Раса:   Полуэльф
Класс:   Investigator (Empiricist)
Мировоззрение:   Хаотичный добрый
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность

Йон - невысокий и субтильный молодой полуэльф с породистыми чертами лица, яркими серо-стальными глазами, безупречной осанкой и резкими, уверенными движениями. Он очень старается выглядеть старше своих лет (или, точнее, так, как выглядел бы в его возрасте чистокровный человек), и ради этого одевается достаточно консервативно, говорит, чуть понижая голос, и отпускает небольшую, но очень аккуратную и ухоженную бородку. Заострённые уши обычно скрывает под головными уборами и спускающимися ниже плеч каштановыми волнистыми волосами, но они всё равно периодически выглядывают, выдавая его нечеловеческую кровь.

Возраст: 21 год.
Рост: 5'5'' (165 см)
Вес: 125 фунтов (57 кг)
Характер
Йон быстр в решениях и действиях, поскольку имел несчастье хорошо выучить, что окно возможностей имеет свойство закрываться со временем. Он вежлив и обходителен с теми, кого считает достойными либо опасными, демонстрируя отменное образование и воспитание, но в свободной обстановке или с друзьями позволяет себе дать волю так и рвущемуся из души саркастичному юморку. Не любит риск и стремится его минимизировать, но признаёт его необходимость и неизбежность. Несмотря на приобретённую с возрастом циничность, в душе по-прежнему является романтиком, который верит в возможность изменить мир - или хотя бы его часть - собственными усилиями.
История
Йон Фульвитто родился в Оппаре и провёл в ней всю свою недолгую - пока что! - жизнь. Полуэльф и бастард, он оказался не нужен своей благородной семье... Нет, его не выбросили на улицу - напротив, мальчик был признан отцом, получил замечательное образование, ему выделялись деньги на практически любые пожелания и капризы - но в то же время он не был частью семьи. Отец не направлял его обучение, позволяя самому выбирать, чем увлекаться, ему не прочили должность в семейном деле, его не выводили в свет... Его будто стыдились, стремясь не замечать и похоронить сам факт его существования в новых сплетнях и событиях.

Лорд Диорен Фульвитто, вдовец и "художник ароматов", чья парфюмерея предназначалась лишь для высшего света - предпочитал избегать своего бастарда, ограничиваясь лишь минимумом общения. В детстве Йон надеялся, что если будет достаточно хорошо учиться и выполнять наставления, то это изменится, что отец тоже полюбит его, но казалось, будто успехи мальчика только заставляли мужчину каменеть лицом и отдаляться всё больше. Мать, эльфийская певица и композитор, которой повезло стать содержанкой лорда, "утешив" того после трагической смерти супруги, тоже отказывалась от объяснений, лишь обещая, что однажды всё будет хорошо - а вот Эшио, законный сын Диорена, своего младшего сводного брата, казалось, просто ненавидел, и по-детски изводил того на любом семейном сборе. Дядя, Марченцо, полуэльфа тоже невзлюбил, но в силу возраста скрывал это куда лучше и явно портить тому жизнь не пытался, а вот Флора, сводная сестра Йона, чьих родов и не перенесла прежняя леди Фульвитто, сходу после признания бастарда взяла "нового братика" под своё крылышко, заодно обретя верного товарища по игре в куклы - Эшио подобного времяпрепровождения избегал, как огня.

Как с годами сумел понять мальчик, проблема действительно была в том, что его успехи оказывались слишком хороши - Эшио, наследник Фульвитто, несмотря на полных три года преимущества вынужден был отчаянно зубрить те уроки, что сам Йон запоминал с первого же прочтения, и ему постоянно ставили полуэльфа в пример, чтобы соперничество стимулировало юношу на новые свершения. Впрочем, со временем, видя, что никто не пытается заменить его Йоном (ещё бы, одно дело признать бастарда, а совсем другое - поставить его наследником вперед законного старшего сына!), он несколько успокоился, а когда в день совершеннолетия получил традиционную ленту и откровенный разговор с отцом, то и вовсе перестал задирать родственника... Некая неприязнь у юношей по-прежнему оставалась, но Эшио уже рассматривал брата скорее не как помеху, а как ресурс - а на восемнадцатилетии Йона и вовсе позволил себе вслух похвалить успехи того в освоении "семейного дела".

Вот только хоть подобное покровительственное отношение хоть и было многократно лучше открытой ненависти, но приятнее от этого оно Йону не становилось. Потому что он знал, что хоть и впрямь является куда лучшим алхимиком, чем Эшио, тихо и скромно создавать для того шедевры парфюмерии до конца своих дней он категорически не желал! Последние надежды на то, что консервативная семья однажды всё же признает полукровку по-настоящему своим и равным рухнули, и Йон начал искать родственные души вовне.

И нашел.

Не всем по душе были "традиционные ценности", не позволяющие по-настоящему хорошим специалистам достигать успеха, если те не несли, словно флаг, имя своей семьи или своего патрона. Эти люди - в основном, молодёжь - нередко собирались вместе, чтобы обсудить те или иные события и попытаться найти собственное место в Оппаре - место, с которого они не будут немедленно спихнуты кем-то с толстым кошельком или громкой фамилией. Они жаждали перемен и были готовы действовать ради их достижения - и Йон даже тогда, когда понял, что многие их этих людей никогда не зайдут дальше громких слов, продолжал ходить на их собрания. В конце концов, даже подобная аморфная группа поддержки была лучше, чем ничего... И потому оставалось лишь воспользоваться предоставленными связями и возможностями для того, чтобы найти себе настоящего покровителя - или, если вдруг действительно повезёт, настоящих и разделяющих его идеалы друзей.
Навыки
Male Half-elf Investigator (Empiricist) 6
FC bonus: Gain a +1/4 bonus on all inspiration rolls [x6]
Alignment: Chaotic Good
Type: Humanoid (Human, elf, half-elf)


Deity: Milani.

Strength 8 (-1)
Dexterity 16 (+3)
Constitution 10 (+0)
Intelligence 23 (+6) [+2 enhancement (headband)] [+1 lvl 4]
Wisdom 10 (+0)
Charisma 10 (+0)

Size: Medium

Total Hit Points: 48 (6d8+6*0 = 48+6*0=48)

Speed: 30 ft

Armor Class: 18 = 10 + 3 [DEX] +5 [Armor] /+2 dodge vs. Traps (Trap Sense) /+4 shield if Shield extract active /+3 natural if Barkskin extract active.

Touch AC: 13
Flat-footed: 15

Initiative modifier: +3 = + 3 [DEX]
Fortitude save: +3 = 2 [base] +0 [CON] +1 [Resistance (cloak)]
Reflex save: +9 = 5 [base] +3 [DEX] +1 [Resistance (cloak)] /+2 vs. Traps (Trap Sense)
Will save: +6 = 5 [base] +0[WIS] +1 [Resistance (cloak)] /+2 insight vs. all illusion spells or spell-like abilities that allow a save to disbelieve; use Int on such a saves as an immediate action [+6 more].

Attack (melee): +3 = 4 [BAB] -1 [STR]
Attack (missile): +7 = 4 [BAB] + 3 [DEX]

Combat Maneuver Bonus: +3 = 4 [BAB] -1 [STR]
Combat Maneuver Defense: 16 = 10 +4 [base] -1 [STR] +3 [DEX]

Languages (Common, Elven, +5 Int, +6 Linguistics):
Taldani (common), Elven, Dwarven, Kelish, Varisian, Undercommon, Giant, +6 more: Draconic, Sylvan, Orc, Celestial, Infernal, Abyssal.

Feats:
Half-elf: Skill Focus [Perception]
1 HD: Weapon Finesse
3 HD: Extra Investigator Talent
5 HD: Extra Investigator Talent

Trained skills:
Total: (6 per level +5 Int)*6=66, +6 headband (Stealth)
Class: Acrobatics (Dex), Appraise (Int), Bluff (Cha), Climb (Str), Craft (Int), Diplomacy (Cha), Disable Device (Dex), Disguise (Cha), Escape Artist (Dex), Heal (Wis), Intimidate (Cha), Knowledge (all) (Int), Linguistics (Int), Perception (Wis), Perform (Cha), Profession (Wis), Sense Motive (Wis), Sleight of Hand (Dex), Spellcraft (Int), Stealth (Dex), and Use Magic Device (Cha).

+10 Appraise 1 rank +3 class +6 Int
+4 Bluff 1 rank +3 class +0 Cha
+15 Craft (Alchemy) 6 ranks +3 class +6 Int /+6 competence to create alchemical items (Alchemy)
+20 Diplomacy 6 ranks +3 class +6 Int +5 competence (Living Garments), free inpiration rolls (1d6+1)
+20 Disable Device 6 ranks +3 class +6 Int +2 item (mvk thieves' tools) +3 (Trapfinding)
+7 Escape Artist 1 rank +3 class +3 Dex
+10 Knowledge (Arcana) 1 rank +3 class +6 Int, free inpiration rolls (1d6+1)
+15 Knowledge (History) 6 ranks +3 class +6 Int, free inpiration rolls (1d6+1)
+15 Knowledge (Local) 6 ranks +3 class +6 Int, free inpiration rolls (1d6+1)
+15 Knowledge (Nobility) 6 ranks +3 class +6 Int, free inpiration rolls (1d6+1) /+2 circumstance if consulting the Heritage Book.
+10 Knowledge (Planes) 1 rank +3 class +6 Int, free inpiration rolls (1d6+1)
+15 Linguistics 6 ranks +3 class +6 Int, free inpiration rolls (1d6+1)
+20 Perception 6 ranks +3 class +6 Int +2 racial (Keen Senses) +3 feat (Skill Focus [Perception]), free inpiration rolls (1d6+1)
+15 Sense Motive 6 ranks +3 class +6 Int, free inpiration rolls (1d6+1)
+12 Sleight of Hand 6 ranks +3 class +3 Dex
+12 Stealth 6 ranks +3 class +3 Dex
+10 Use Magic Device 1 rank +3 class +6 Int

Traits:
- Clever Wordpaly [Diplomacy] (Social)

- Inspired (Faith)
- Отпрыск (Campaign)


Special Abilities:
Weapon and Armor Proficiency: Investigators are proficient with simple weapons, plus the hand crossbow, rapier, sap, shortbow, short sword, and sword cane. They are proficient in light armors, but not shields.
Alchemy (Su): Investigators are highly trained in the creation of mundane alchemical substances and magical potion-like extracts.

Inspiration (Ex): up to [9] times per day add [1d6+1] to rolls.

Trapfinding: An investigator adds 1/2 his level to Perception skill checks made to locate traps and to Disable Device checks (minimum 1). An investigator can use Disable Device to disarm magical traps.
Ceaseless Observation (Ex): At 2nd level, an empiricist uses his Intelligence modifier instead of the skill’s typical ability for all Disable Device, Perception, Sense Motive, and Use Magic Device checks. He can also use his Intelligence modifier instead of Charisma on any Diplomacy checks made to gather information. This ability replaces poison lore and poison resistance.
Investigator Talent (Ex) or (Su): At 3rd level and every 2 levels thereafter, an investigator gains an investigator talent. Except where otherwise noted, each investigator talent can only be selected once. All talent gained are listed below.
Keen Recollection: At 3rd level, an investigator can attempt all Knowledge skill checks untrained.
Trap Sense (Ex): At 3rd level, an investigator gains an intuitive sense that alerts him to danger from traps, granting him a +1 bonus on Reflex saving throws to avoid traps and a +1 dodge bonus to AC against attacks by traps. At 6th level and every 3 levels thereafter, these bonuses increase by 1 (to a maximum of +6 at 18th level).
Unfailing Logic (Ex): An empiricist’s grasp of facts and data teaches him to anchor himself in reality, granting resistance to even the most potent illusions. At 4th level, an empiricist gains a +2 insight bonus on all Will saving throws against illusion spells or spell-like abilities that allow a save to disbelieve their effects. In addition he can spend one point from his inspiration pool as an immediate action to use his Intelligence bonus instead of her Wisdom bonus on all such saves for one round. At 8th level, the empiricist’s insight bonus increases to +4. At 16th level, he gains immunity to all illusion spells and spell-like abilities that allow a save to disbelieve the effects. This ability replaces swift alchemy.
Studied Combat (Ex): As a move action add [+3] insight bonus to melee attack and damage rolls (precision) vs a creature for mod. Int rounds.

Studied Strike (Ex): Add [2d6] damage to a successfull attack vs. a studied target as a free action.


Talents chosen:
Expanded Inspiration (Ex), lvl 3: An investigator can use his inspiration ability when attempting Diplomacy, Heal, Perception, Profession, and Sense Motive checks without expending uses of inspiration, provided he’s trained in the skill.
Alchemist Discovery [Infusion] (Ex), lvl 3 from Extra Investigator Talent feat: When the investigator creates an extract, he can infuse it with an extra bit of his own magical power. The extract created now persists even after the alchemist sets it down. As long as the extract exists, it continues to occupy one of the alchemist’s daily extract slots. An infused extract can be imbibed by a non-alchemist to gain its effects.
Empathy (Ex, Su), lvl 5: When attempting a Sense Motive check, the investigator makes two d20 rolls and takes the higher result. If an investigator uses inspiration on a Sense Motive check, he rolls the inspiration dice twice and takes the higher result. Once per day, the investigator can expend one use of inspiration to target a single creature that he can see and hear within 30 feet. Upon doing so, the investigator detects the surface thoughts of the target’s mind, as if he concentrated for 3 rounds while using the detect thoughts spell, unless the creature succeeds on a Will saving throw. The DC of this save is 10 + 1/2 the investigator’s level + his Intelligence modifier [19]. If the target fails, the investigator can continue to detect the surface thoughts of the target creature for a number of rounds equal to 1/2 his investigator level.
Quick Study (Ex), lvl 5 from Extra Investigator Talent feat: An investigator can use his studied combat ability as swift action instead of a move action.

Extracts per day:
Lvl 1: 4 + 2 Int
Lvl 2: 3 + 1 Int

Extracts learned:
Lvl 1 (2+5 Int +2 lvl 2&3 +1 bought for 15 gp = 10):
Comprehend Languages ссылка
Crafter's Fortune ссылка
Cure Light Wounds ссылка
Detect Secret Doors ссылка
Disguise Self ссылка
Heightened Awareness ссылка
Identify ссылка
Polypurpose Panacea ссылка
Shield ссылка
Tears to Wine ссылка
Lvl 2 (lvl 4, 5 &6 +10 written for 600 gp = 13):
Alchemical Allocation ссылка
Barkskin ссылка
Blur ссылка
Cure Moderate Wounds ссылка
Darkvision ссылка
Delay Poison ссылка
False Life ссылка
Focused Scrutiny ссылка
Investigative Mind ссылка
Perceive Cues ссылка
Resist Energy ссылка
Restoration, Lesser ссылка
See Invisibility ссылка
Инвентарь
Extracts prepared (1 minute to mix an unmixed one, (i) means Infused):
Lvl 1, x6: CLW(i) x1, Shield (i) x1, Tears to Wine (i) x1, unmixed x3.
Lvl 2, x4: Investigative Mind (i) x1, Perceive Cues (i) x1, unmixed x2.

Load light/moderate/heavy: 26/53/80, current 22,5

+1 Mithral Chainshirt (max Dex +6, ACP 0), 2100 gp, 12,5 lbs.
Headband of Vast Inteligence +2 [Stealth] ссылка, 4000 gp, 1 lb
Living Garments ссылка, 5000 gp, 2 lbs.
Cloak of Resistance +1 ссылка, 1000 gp, 1 lb
Bag, Handy Haversack ссылка, 2000 gp, 5 lbs.
–Formula Book (36/100 pages used), free, 3 lbs.
–Kit, Alchemy Crafting, 25 gp, 5 lbs

–Book of Puzzles (8/10), 50 gp, 1 lb

– Heritage Book, 50 gp, 2 lbs

– Book of Letters 50 gp, 3 lbs

– Concealable Thieves’ Tools, 190 gp, 0,5 lb

– Kit, Grooming, 1 gp, 2 lbs

– Kit, Perfume (9/10), 40 gp, 10 lbs

– Rope, silk (200 ft), 40 gp, 20 lbs.
– Case, Map or Scroll, 2 gp, 0,5 lbs
– – Paper x20, 8 gp.
– – Stationery x10, 10 gp.
– – Inkpen, 1 sp.
– – Ink, Black, 8 gp.
– – Ink, Red, 16 gp.
– Wax, Sealing, 1 gp, 1 lb.
– Perfume, rare, (10/10) x2, 200 gp.
Holy symbol of Milani, wooden, 1 gp.
Signet ring (golden) 100 gp.
Dagger, mwk, 302 gp, 1 lb.

Formulae bought: 615 gp.

Total cost 15,608 gp 1 sp.
Currency: 15 pp, 40 gp, 19 sp.

Деймос Ландерн

В игре

Автор:   Ksav
Раса:   Человек
Класс:   Чародей
Мировоззрение:   Нейтральный
Сила:ужасно [-30]
Ловкость:ужасно [-30]
Выносливость:ужасно [-30]
Интеллект:ужасно [-30]
Мудрость:ужасно [-30]
Обаяние:ужасно [-30]
Внешность
  Высокий худощавый мужчина. Строгие, аристократические черты лица, темные волосы с проседью, темно-​коричневые глаза.

Характер
Нордический, сдержанный, хладнокровный.
История
Навыки