[DH II] Мир может закончиться | Партия


Пол Неонкрах

В игре

Автор:   VladOS
Раса:   Человек
Класс:   Mystic
Мировоззрение:   Нейтральный
Внешность

Мужчина среднего роста и среднего сложения. Обладатель длинных рыжих волос с довольно густой бородой, мягких и плавных черт лица и ярких голубых глаз. Но далеко не всё это можно увидеть с первого взгляда, поскольку он чаще всего ходит в просторных грубых балахонах с капюшонами и не открывает много своего тела.
Характер
Спокойный и умиротворённый для любых собеседников, он может произвести впечатление абсолютно безобидного человека, а с со своей внешностью и манерой одеваться — едва ли не аскета-отшельника. Но это далеко не так. За мягкой оболочкой кроется жёсткая воля и готовность идти к поставленной цели через любые препятствия. Если для блага Империума понадобиться жестокость — он будет жесток как никто иной.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Homeworld:
Garden World

Background:
Adeptus Astra Telepathica

Role:
Mystic

Attitudes:
Social, Psyker, Defence, Intelligence, Knowledge, Perception, Willpower

Characteristics:
WS: 35
BS: 31
S: 28
T: 30
Ag: 37
Int: 35
Per: 36
WP: 37+15=52
Fel: 37+5=42
Inf: 30

FP: 2/2
Wounds: 12/12

Insanity: 0
Corruption: 19

Traits:
Psyker, Sanctioned.

Tallents:
Starting: Weapon Training (Las, Low-Tech), Resistance (Psychic Powers), Jaded (Divination).
Warp Sense

Skills:
Starting: Awareness, Common Lore (Adeptus Astra Telepathica), Deceve, Forbidden Lore (the Warp), Psyniscience.
Dodge, Interrogation, Scrutiny, Forbidden Lore (Psykers).

Psy Rating: 2+2=4

Psychic Powers:
Warp Perception
Telekinetic Control
Assail
Telephatic Link
Errasure
Dominate

Experience (4000/4000):
Characteristics Advance:
Willpower: Simple (100), Intermediate (250), Trained (500)
Fellowship: Simple (250)
Psy Rating Advance: 3 (600), 4 (800)
Skills Advance:
Dodge: Known (200)
Interrogation: Known (100)
Scrutiny: Known (100)
Forbidden Lore (Psykers): Known (100)
Talents:
Warp Sense (200)
Psychic Powers:
Warp Perception (100)
Telekinetic Control (100)
Assail (200)
Telephatic Link (100)
Errasure (100)
Dominate (200)
Инвентарь
Equipment:
Starting: Laspistol (1,5kg), staff (3kg), light flak cloak (4kg), Psy Focus.
Writing Kit (2kg), Clothing (2kg), Chrono, Poor Refractor Field (2kg), Explosive Collar (3kg), Good Micro-bead.

Йорке `Резак` Майер

В игре

Автор:   ProfessorBlack
Раса:   Человек
Класс:   Медик
Мировоззрение:   Принципиальный нейтральный
Внешность
Тощий, не слишком молодой человек. Что называется, в расцвете сил. Брюнет, волосы короткостриженные, наблюдается щетина. За формой своей старается следить почти так же тщательно, как за своими подопечными, но без особого фанатизма.
Характер
Верен делу, командиру, и, конечно же, Богу - Императору. Старается заботится о своих живых сослуживцах, но о мёртвых совершенно не беспокоится, так что может создать впечатление человека бессердечного.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Violence solves everything. Increase this character's Weapon Skill or Ballistic Skill characteristic by 3. Reduce his Agility or Intelligence characteristic by 3.

3950/4000 XP:


Weapon Skill: 20 + 7 = 27
Ballistic Skill: 20 + 17 + 5 + 3 = 50
Strength: 20 + 9 = 29
Toughness: 20 + 12 = 32
Agility: 20 + 15 + 3 + 3 - 3 = 38
Intelligence: 20 + 17 + 5 + 5 + 5 = 52
Perception: 20 + 13 + 3 - 3 + = 33
Willpower: 20 + 15 + 5 = 40
Fellowship: 20 + 11 = 31
Influence: 20 + 16 = 36

Wounds: 12/12
Fate Points: 1/1

Aptitudes: Ballistic Skill, Fieldcraft, Intelligence, Knowledge, Perception, Willpower.
Skills:
Medicae +30
Scholastic Lore (Chymistry)
Trade (Chymist, Armourer)
Navigate (Surface)
Awareness
Commerce
Common Lore (Tech)
Linguistics (Low Gothic)
Logic
Tech-Use
Dodge
Security

Talents:
Jaded
Weapon Training (Las, Low-Tech)
Sprint
Combat Formation
Resistance (Fear, Heat)
Heightened Senses (Hearing)
Master Chirurgeon
Mastery (Medicae)
Infused Knowledge


Traits:
Mining colony characters gain a +10 to Awareness and Navigation (Surface) when underground. Unfortunately, their subterranean lifestyle makes them incredibly sensitive to bright light, and they suffer a –10 penalty to all Perception and Awareness Tests made in full daylight or bright artificial light. This penalty can be mitigated with goggles or other types of eye protection at the Game Master’s discretion.
Инвентарь
Set of field gear (poor weather gear, rucksack, mess kit and water canteen, blanket and sleep bag, rechargeable lamp–pack, grooming kit, dog tags, Imperial Infantryman’s Uplifting Primer, 4 weeks’ rations)
1 Micro-bead
1 lascarbine
6 charge packs for lascarbine
3 frag grenades
3 smoke grenades
Light Carapace
Diagnostor
Injector
Medikit
Auspex
Field Suture
Combi-tool
Multikey

Вики Пета

В игре

Автор:   alien
Раса:   Человек
Класс:   Sage
Мировоззрение:   Принципиальный добрый
Внешность
Невысокая худая и очень бледная молодая женщина, как правило одевающаяся в черные траурные одежды. Длинные и густые белые волосы, опускающиеся чуть ниже пояса. Накрашенные фиолетовым губы. Глаза подведены черной тушью, причем так что возникает ощущение что она потекла от слез. На шее висит огромная аквила на серебряной цепочке. Вики всегда, когда есть возможность, носит одежду с длинным рукавом и перчатки, но даже так видно что её левая рука, как минимум от локтя является каким-то творением адептов Культа Машины.
Характер
На первый взгляд Вики может показаться мрачной, недружелюбной, постоянно чем-то испуганной и замученной работой, но это не так. На самом деле, несмотря на её могущую показаться странной (даже по меркам Империума) заинтересованность темами смерти, умирания и загробной жизни, довольно мрачное чувство юмора и в целом создающееся в разговоре с ней впечатление, что она не слишком хорошо понимает как общаться с живыми людьми, а не книгами, когитаторами и дата-планшетами, Вики весьма общительная, веселая и любопытная девушка, легко находящая с большинством людей общий язык.
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
WS: 29.
BS: 33.
S: 27
T: 30
Ag: 30
Int: 37+5+5+5 (Advances)=51 (850 опыта)
Per: 25
WP: 29
Fel: 35+5+5+5 (Advances)=50 (850 опыта)
Inf: 32
4: FP
Wounds: 10

Homeworld Bonus:
Faith in the Creed: Whenever a shrine world character spends a Fate point, he rolls 1d10. On a result of 1, the character’s total number of Fate points is not reduced.

Homeworld Aptitude:
Willpower (заменила на Fellowship)

Background bonus:
Master of Paperwork: An Adeptus Administratum character counts the Availability of all items as one level more available (Very Rare items count as Rare, Average items count as Common, etc.).

Background Aptitude:
Social

Role Aptitudes
Intelligence, Knowledge, Perception, Tech, Willpower

Role bonus:
Quest for Knowledge: In addition to the normal uses of Fate points (see page 293), a Sage character may spend a Fate
point to automatically succeed at a Logic or any Lore skill test with a number of degrees of success equal to his Intelligence bonus

Skills:
Commerce,
Common Lore (Adeptus Administratum),
Linguistics (High Gothic),
Logic
Scholastic Lore (Legend)
Decieve (100)
Scholastic Lore (Legend) +10 (200)
Forbidden Lore (Xenos) (100) (тираниды)
Inquire (100) +10 (200)
Charm (100)
Forbidden Lore (Heresy) (100)
Commerce +10 (200)
Forbidden Lore (Psykers) (100)
Dodge (300)
Linguistics (Low Gothic) (100)
Forbidden Lore (Inqusition) (100)
Forbidden Lore (Horus Heresy) (100)
Security (100)

Talents:
Weapon Training (Las)
Clues from the Crowds
Infused Knowledge (400)
Jaded (divination)

Траты опыта:
Инвентарь
Laspistol,
Imperial robes,
Autoquill,
Chrono x2,
Dataslate x2,
Medi-kit
Recaf
Glow-globe
Backpack
Clothes
Filtration Plugs
Lho-Sticks x2
Writing Kit
Regicide Set
Micro-bead x4
Multikey
Calculus Logi Upgrade (+10 to Logic, Scholastic Lore and Literacy)
Scribe-tines (+10 to all Lore)
Lasgun
Charge packs x3
Red-dot Laser Sight
Enforcer Light Carapace
Refractor Field

Карта личности на имя клерка Яны Декс. 1 СУ.

Эллеантрис Дарва

В игре

Автор:   space_monkey
Раса:   Человек
Класс:   Assassin
Мировоззрение:   Нейтральный
Внешность
Сначала вы увидите её лицо...

Потом рассмотрите её тело...

Может даже успеет заценить её...

Но в любом случае, последнее, что вы узрите, это её блеск...


А в целом...


Когда смотришь в её жёлтые, цвета янтаря, глаза:
Что? (с)

Когда хочешь узнать цвет волос:
Темнее, чем твои... (с)

Когда спросил её про кислотный ожог:
Ханакади не прощает ошибок. Это - самые незначительные их последствия... (с)

Характер
Когда у тебя сдали нервы:
Кхх... Жалкое зрелище... Ты не продержался бы на Ханакади и пары часов... (с)

Когда отпустил не смешную шутку:
... Знаешь, что значит "Эллеантрис"? На ханакадском это значит "Кровавая". Твоё имя случаем не переводится как "хреновый шутник", м?.. (с)

Когда распускаешь руки попусту:
Тронь меня, и можешь начинать искать хирургеона. В лучше случае ради того, чтобы он сделал тебе новые конечности... (с)

Когда её умудрились ранить:
Я.. буду.. выпускать.. твою кровь.. по капле!.. (с)

Когда враг Его наказан:
О Бог-Император, ты отдал кровь свою нас ради! Прими же кровь неверных, дабы долг уплатить пред тобой наш! (с)

Когда речь зашла о смерти:
Никто не должен видеть твою смерть! Никто!! Это только между тобой, ей и Богом-Императором... (с)

Когда кто-то захотел услышать твою историю:
Зачем тебе знать мою историю, м? Её знаю я, мой господин и Бог-Император. Ты не я, ты не похож на моего господина, и ты уж точно не Бог-Император... (с)

Иногда просыпаясь посреди ночи от:
О Боже-Император, оно шепчет! Сделайте, сделайте что-нибудь!!! (с)
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
41 WS 36+5 (exp)
22 BS 22
30 S 30
30 T 30
46 Ag 36+10 (exp)
29 Int 29
43 Per 33+10 (exp)
33 WP 33
23 Fel 23
30 Inf 30
2 Fate 2+0 (gen)
10 Wounds 9+1 (gen)

Apptitudes:
Agility, Weapon Skill, Fieldcraft, Finesse, Perception, Willpower, Defence

Skills:
46 Acrobatics (Ag, S) +0 Known (1exp)
10 Athletics (S, T) -20 Unknown
40 Awareness (Per, Fel, Int) +0 Known (1gen)
03 Charm (Fel, Inf) -20 Unknown
03 Command (Fel, Int, S, WP) -20 Unknown
09 Commerce (Int, Fel) -20 Unknown
03 Deceive (Fel, Int) -20 Unknown
66 Dodge (Ag) +20 Experienced (1gen+2exp+3exp)
29 Forbidden Lore (Daemonology) +0 Known (1gen)
23 Inquiry (Fel, Int, Per) +0 Known (1gen)
10 Interrogation (WP, Fel) -20 Unknown
10 Intimidate (S, WP) -20 Unknown
09 Logic (Int, Ag) -20 Unknown
09 Medicae (Int, Ag, Per) -20 Unknown
21 Parry (WS) -20 Unknown
43 Scrutiny (Per, Fel) +0 Known (1gen)
09 Security (Int, Ag) -20 Unknown
21 Sleight of Hand (Ag, Int) -20 Unknown
46 Stealth (Ag, Per) +0 Known (1exp)
43 Survival (Per, Ag, Int) +0 Known (1exp)
09 Tech-Use (Int, Ag) -20 Unknown

Talents:
Ambidextrous (exp)
When combined with Two-Weapon Wielder talent, the penalty for making attacks with both weapons in the same turn drops to –10.

Blademaster (exp)
When attacking with any bladed weapon, including chainswords, axes, and power swords, he can re-roll one missed attack per round.

Hatred (Daemons) (gen)
When fighting opponents of that group in close combat, the Acolyte gains a +10 bonus to all Weapon Skill tests made against them. He also finds it difficult to back down from a fight with his hated foe, and must make a Challenging (+0) Willpower test to retreat or surrender when fighting them, unless suicidally outnumbered or outclassed.

Inescapable Attack (Melee) (exp)
After making a successful attack test of the appropriate type as part of an All Out Attack, Called Shot, Charge, Standard Attack, or Stun action, the character imposes a penalty on all evasion attempts (Dodge or Parry tests) made against this attack equal to 10 times the total degrees of success scored on the attack test.

Jaded (gen)
Mundane events, from death’s horrific visage to xenos abominations, do not force him to gain Insanity points or make Fear tests. Daemons, Warp manifestations, and other unnatural effects still affect him normally.

Quick Draw (exp)
As a Free Action, the character may draw and ready a Pistol or Basic weapon, or a one-handed Melee weapon.

Two-Weapon Master (Melee) (exp)
When armed with two single-handed weapons (such as a pistol or sword in either hand), he ignores the –20 penalty for Two-Weapon Fighting (see page 228).

Two-weapon Wielder (Melee) (exp)
When armed with two one-handed weapons (either melee or ranged weapons), after making a Half Action attack (this can be a Standard Attack* (Errata 1.1), a Swift Attack, or a Lightning Attack with a melee weapon, or it can be a single shot, semi-auto burst, or full auto burst with a ranged weapon), he can make a single additional Half Action attack following the same restrictions with the other weapon as a Free Action. In effect, this allows him to attack twice in a round, once from each of his weapons. Both of these attacks count as being part of the same Half Action, and both tests made to attack with the weapons suffer a –20 penalty.
This talent can be taken twice, each time with a different specialisation (melee or ranged). If he possesses both talents, then he can fight with one melee and one ranged weapon. When this talent is taken with the melee focus it counts as having the Weapon Skill and Finesse aptitudes, and when it is taken with the ranged focus it counts as having the Ballistic Skill and Finesse aptitudes.

Weapon Training (Solid Projectile, Chain) (gen)
When a character attempts to use a weapon he does not have the correct Weapon Training talent for, he suffers a –20 penalty to any relevant Weapon Skill or Ballistic Skill test.

Bonuses:
Survivor’s Paranoia
While a death world character is Surprised, non-Surprised attackers do not gain the normal +30 bonus to their Weapon Skill and Ballistic Skill tests when targeting this character.

Touched by a Daemon
An Exorcised character counts his Insanity bonus as 2 higher for purposes of avoiding Fear tests (see page 289 of the Dark Heresy Core Rulebook). Additionally, he can never again become possessed by the same Daemon that once possessed him.

Sure Kill
In addition to the normal uses of Fate points (see page 293), when an Assassin successfully hits with an attack, he may spend a Fate point to inflict additional damage equal to his degrees of success on the attack roll on the first hit the attack inflicts.

Malignancy:
Bloodlust
Murderous rage is never far from the character’s mind. After suffering damage (after Armour and Toughness bonus) in combat, he must succeed at a Willpower test to allow his enemies to flee, be captured, or incapacitated, rather than killing them outright, even if his intent is otherwise.

Divination:
Truth is subjective
Increase this character's Perception characteristic by 3. The first time he would gain 1 or more Corruption points each session, he gains that amount plus 1 instead.

Exp (3850/4000):
WS +5 (250)
Ag +10 (350)
Per +10 (350)
Acrobatics +0 (100)
Dodge +20 (500)
Stealth +0 (100)
Survival +0 (100)
ambidextrous (300)
blademaster (400)
inescapable attack (300)
quick draw (200)
two-weapon master (600)
two-weapon wielder (300)
Инвентарь
Equip (6/6): 2 Good Chainswords, 2 Tox Dispensers, 1 Armoured Bodyglove, 1 Chameleoline Cloak

Weapons:
- 2 Good Chainsword with Tox Dispenser
Melee — 1d10+5 R Pen 2 Balanced, Tearing 2*6,75kg Average(+0) Good(-20)
Tox Dispenser +0.75kg Rare (-20)
As a Free Action, a character with a weapon equipped with a tox dispenser may cause his weapon to gain the Toxic (2) quality for one round. A tox dispenser can be used 10 times before requiring refilling; no Requisition test in needed as long as the character is in a location the ingredients would be available.
Balanced
Balanced weapons grant a +10 bonus to Weapon Skill tests made to Parry. Even if the wielder is using multiple Balanced weapons, he only gains the bonus once.
Tearing
These weapons roll one extra die for damage, and the lowest result is discarded.
Toxic
At the end of his turn, if a character has suffered damage (after Armour and Toughness bonus) in the last round from a weapon with this quality, he must make a Toughness test with a penalty equal to 10 times the number in parentheses (X) or suffer 1d10 additional damage (of the same type as the first weapon with this quality to damage him that round). For example, a weapon with Toxic (4) imposes a –40 on the tests to resist its effects. Some weapons or creatures carry additional effects with their toxins or inflict more damage, as indicated in their individual descriptions.
Damage is inflicted just the one time, unless the weapon has specific rules saying otherwise. Damage is reduced by the target’s Toughness bonus, but not by armour* (Errata 1.1).

- Many Knives
Куча ножей для антуражу, в основном нужны в ритуальных целях. Не особо ими владеет.

Armour:
- 1 Armoured Bodyglove 5kg Rare (-20)
Head 0, Arms 2, Body 2, Legs 2

Gear - Clothings:
- 1 Chameleoline Cloak 0.5kg Rare (-20)
The wearer gains a +20 bonus to Stealth tests. If he remains stationary during his turn, Ballistic Skill tests targeting him suffer a –30 penalty until the beginning of his next turn.
- Chrono
Нужно всегда знать сколько времени потрачено впустую, пока Бог-Император ждёт твоей жертвы!
- Backpack
Маленький рюкзачок, весь в аквилках и сердечках.. сердечках еретиков проткнутых клинками!..

Gear - Consumables:
- Some Ration Pack
Всем мы дети Императора, всем нам нужна пища.
- Some Tranq
Все мы люди и хотим иногда забыться.

Gear - Tools:
Few Glow-globes & Stablights
Парочка световых шаров и светострелов, на всякий.
Few Manacles
Не очень удобно, когда приговоренный к кровопусканию распускает руки...

Cybernetics:
- Good Bionic Legs
Grant the owner the Sprint Talent, and add a +20 bonus to Agility tests that he makes when attempting to jump or leap.

Рассказчик

Вне игры
Автор:   Ищущий
Раса:   Рассказчик
Класс:   Рассказчик
Мировоззрение:   Нейтральный
Внешность
Характер
История
Информация доступна только мастеру и хозяину персонажа.
Навыки
Инвентарь
Нет ни одного персонажа мастера.