|
 |
MECHANICБудь то починка корабельных двигателей или создание высокотехнологичного взломщика сейфа Гегемонии — механик на вес золота в любом деле. Ты можешь быть тихоней, который таскает за собой ящик с причудливыми гаджетами, или же предпочитаешь работать руками, втаскивая своё оборудование прямо в пекло. А может, тебе больше по душе буквально создавать друзей и специализироваться на Урботах? В любом случае, если что-то ломается — все зовут тебя. Когда ты играешь за MECHANIC, ты получаешь опыт, когда решаешь проблемы с помощью технического мастерства или изобретательности. Всегда смотри на окружающие устройства и будь готов заставить их работать на себя. Ты сам собрал своего дрона? Как ты научился всему, что умеешь? Где ты нашёл своего питомца, и что это вообще такое? Ты сливаешься с толпой или весь в масле и татуировках, так что тебя не перепутать ни с кем?Starting Actions:◉❘◉○ — RIG◉❘○○ — STUDYStaring Ability:TINKERWhen you work on a clock with RIg or HACK, or when you STUDY a schematic, fill +1 segment. Special Abilities:BAILING WIRE AND MECH-TAPE You get an extra downtime activity to repair, and the repair activity costs you 0 CRED.
CONSTRUCT WHISPERER Machines speak to you when you STUDY them. The first time you roll a critical while fixing or building a particular machine, you may add a simple modification to it.
JUNKYARD HUNTER When you acquire parts or equipment during downtime, you may either gain two assets or one asset at +1 quality.
HACKER You may expend your special armor to resist the consequences of HACKING, or to push yourself when HACKING or gathering info electronically.
FIXED You may expend your special armor to resist a consequence from machines breaking or being damaged, or to push yourself when repairing or building a machine.
MECHANIC’S HEART When you speak from your heart, your words can reach even the most hardened criminal, and you gain potency.
OVERCLOCK When you spend a gambit on a RIG roll to repair or upgrade, treat the system you worked on as 1 quality higher for the remainder of the job.
ANALYST When you HACK a system, you may also ask a question about the owner or location of the system as though you had rolled a 6 on gather info. When you resist the consequences of HACKING, roll +1d.
Colorful Friends:Слайс, хозяин свалки. Ниса, прошлый работодатель. Стэв, азартный игрок с плохой репутацией. Лен, торгаш с чёрного рынка. Кенн, член семьи. Items:○ Fine hacking rig [b][1 LOAD][/b] ○ Fine ship repair Tools [b][2 LOAD][/b] ○ [i]Small drone[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ Vision-enhancing goggles [b][1 LOAD][/b] ○ Spare parts [b][1 LOAD][/b] ○ [i]Genius pet[/i] [b][0 LOAD][/b] MUSCLEБольшинство экипажей не могут обойтись без такого, как ты. В секторе Процион небезопасно, и когда переговоры заходят в тупик, наступает время бластеров, корабельных пушек и быстрой, безжалостной расправы. Ты — возможность экипажа применить силу. Одного твоего присутствия достаточно, чтобы оружие оставалось в кобуре, а если этого недостаточно, твоя сила заставляет замолчать любого. Ты можешь быть телохранителем, вышибалой, штурмовиком, или угрозой, которая остаётся в тени до нужного момента. Но тебя нельзя игнорировать. Когда ты играешь за MUSCLE, ты получаешь опыт, когда решаешь проблемы силой или угрозами. Дай всем понять, что насилие всегда вариант, и ты готов его применить. Когда всё летит к чертям, покажи, как надо разруливать ситуацию. Есть ли у тебя кодекс чести? Есть ли момент, когда ты не будешь применять силу, даже если это может стоить тебе жизни? Почему ты работаешь с экипажем, а не пошёл в солдаты или наёмники?Starting Actions:◉❘◉○ — SCRAP◉❘○○ — COMMANDStaring Ability:UNSTOPPABLEYou can push yourself to do one of the following: perform a feat of physical force that verges on the superhuman—engage a small gang on equal footing in close combat. Special Abilities:WRECKING CREW Your strength and ferocity are infamous. When striking in melee, you gain +1d. Whenever you spend a gambit in combat, you also gain +1 effect on that action.
BACKUP An ally’s push costs 1 stress (not 2) on any action you set up or assist.
BATTLEBORN You may expend your special armor to reduce harm from an attack in combat, or to push yourself during a fight.
BODYGUARD When you protect a crewmate, resist with +1d. When you take harm, clear 1 stress.
FLESH WOUND If you’re wounded at the beginning of downtime, mark +3 segments on your healing clock. When you push yourself to ignore wound penalties, it takes only 1 stress (not 2).
PREDATOR Take +1d to rolls against weakened or vulnerable targets. Whenever you gather information on a weakness or vulnerability, the worst you can get is a 4/5 result.
READY FOR ANYTHING When being ambushed, you gain potency to all actions during a flashback, and your first flashback costs 0 stress.
SCARY You have an air of menace and danger obvious to even the most unobservant. You gain potency when trying to intimidate someone. If done immediately after a show of force, also take +1d.
Deadly Friends:Krieger, бластерный пистолет. Шод, торговец оружием. Чон-зек, охотник за головами. Язу, продажный коп. Ая, ассасин. Items:○ Krieger, a fine blaster pistol [b][1 LOAD][/b] ○ Vera, a fine sniper rifle [b][2 LOAD][/b] ○ Zmei, a fine flamethrower [b][2 LOAD][/b] ○ Sunder, a fine vibro-blade [b][1 LOAD][/b] ○ Zarathustra, a detonator launcher [b][2 LOAD][/b] ○ [i]Fine martial arts style[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ [i]Mystic ammunition[/i] [b][0 LOAD][/b] MYSTICТвои способности делают тебя опасным в Проционе, но куда важнее твоя способность понимать и управлять Путём. Будь то взаимодействие с древними артефактами Ур или успокоение странных существ в пустоте космоса, мистик делает жизнь на окраинах галактики куда безопаснее. Когда ты играешь за MYSTIC, ты получаешь опыт, когда решаешь проблемы мудростью или Путём. Это будет толкать тебя в неизвестное, непостижимое, странное. Когда начинается что-то необъяснимое — это твой момент разобраться в происходящем. Как ты обрёл своё понимание Пути? Следуешь ли ты какому-то особому учению или ритуалам? Как долго ты странствуешь по галактике?Starting Actions:◉❘◉○ — ATTUNE◉❘○○ — SCRAMBLEStaring Ability:THE WAYYou can spend a gambit instead of paying any stress cost. Special Abilities:KINETICS You can push yourself to do one of the following: use the Way to throw a table-sized object with dangerous force—propel yourself briefly with superhuman speed.
PSY-BLADE You can focus Way energy into your melee weapon. While charged, the weapon can cut through non-shielded materials with ease, and you gain potency on your melee attacks.
CENTER You gain Meditation as a vice. When you indulge this vice, clear +1 stress and add Dark Visions as a possible overindulgence.
WAY SHIELD You can block blaster bolts with the Way (resist with RESOlVE). If you resist a blaster attack, you may spend 1 stress to redirect fire and make an attack of your own with it.
WARDED You may expend your special armor to resist the consequences of a Way attack or artifact use, or push yourself when using mystic powers.
PSY-DANCING You may push yourself to cloud a target’s mind and SWAY them in the face of contradictory evidence. “You must do as I say. I am the ambassador.” Spend 1 stress for each additional feature: they have only vague memories of the event—it works on a small group.
VISIONS Spend 1 stress to remotely view a distant place or person tied to you in some intimate way. Spend 1 stress for each extra feature: it lasts for a minute rather than a moment—your target can also see and hear you—you may see something only familiar to you, not intimate.
SUNDERING You may push yourself to ATTUNE to the Way and twist it, causing psychic harm to anyone in the area vulnerable to your assault. You may spend 1 stress for each additional feature: it damages instead of stuns—you and anyone you choose get +2d to resist the effects.
Weird Friends:Хорукс, бывший учитель. Хикс, поставщик мистических товаров. Лаксс, ксенос. Рай, безответная любовь. Блиш, собрат мистик. Items:○ Fine melee weapon [b][2 LOAD][/b] ○ [i]Offerings[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ Trappings of religion [b][1 LOAD][/b] ○ Outdated religious outfit [b][1 LOAD][/b] ○ [i]Memento of your travels[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ Precursor artifact [b][1 LOAD][/b] PILOTТы — сумасшедший ас, главный специалист экипажа по скорости и бегству в последний момент. Когда всё идёт наперекосяк и Легион уже дышит в спину, нет никого, кому бы команда доверилась больше, чем тебе. Нет такой машины, которую ты не смог бы разогнать до предела, нет такого каньона на чужой планете, через который ты бы не пролетел. Ты можешь быть вызывающим лихачом или спокойным профи за штурвалом. Ты можешь любить отчаянные риски или расцветать в самых безвыходных ситуациях. Но одно неизменно — ты всегда впереди всех. Когда ты играешь за PILOT, ты получаешь опыт, когда решаешь проблемы скоростью или эффектностью. Если это едет — газ в пол. Если это летает — попробуй сделать бочку. Ты — хозяин дороги и воздушных трасс. Как ты стал таким хорошим пилотом? Какой самый безумный трюк ты провернул, и кто об этом знает? Откуда у тебя Урбот? Ты бесстрашный, или просто чертовски хорош в своём деле?Starting Actions:◉❘◉○ — HELM◉❘○○ — RIGStaring Ability:ACE PILOTYou have potency on all speed-related rolls. When you roll to resist the consequences of piloting, gain +1d. Special Abilities:KEEN EYE You have sharp eyes and notice small details many might overlook. Gain +1d when firing ship guns or making trick shots.
SIDE JOB You may spend a downtime activity in port doing odd jobs. Gain 1 CRED. If there are rumors floating about, the GM will tell you of them.
EXCEED SPECS While onboard a ship, you may damage a ship system you have access to in order to gain +1d or +1 effect to a roll.
LEAF ON THE WIND When you push yourself, you may spend +1 stress (3 stress total) to gain both +1 effect and +1d instead of one or the other.
HEDONIST When you indulge your vice, you may adjust the dice outcome by +/-2. An ally who joins you may do the same.
COMMANDER Whenever you lead a group action, gain +1 scale (for example, a small group counts as a medium group). If you lead a group action in combat, you may count multiple 6s from different rolls as a critical.
TRAVELER You’re comfortable around unusual cultures and xenos. You gain potency when attempting to CONSORT with or SWAY them.
PUNCH IT! When you spend a gambit on a desperate roll, it counts as risky instead.
Fast Friends:Ятту, босс банды. Трив, корабельный механик. Чос, профессиональный гонщик. Мерис, жулик. Мав, бывший наставник. Items:○ Fine customized spacesuit [b][2 LOAD][/b] ○ Fine small Urbot [b][2 LOAD][/b] ○ Fine mechanics kit [b][1 LOAD][/b] ○ Grappling hook [b][1 LOAD][/b] ○ [i]Guild license[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ [i]Victory cigars[/i] [b][0 LOAD][/b] SCOUNDRELНе самый респектабельный член экипажа и точно не тот, кто выбирает безопасный путь, ты — обаятельный мошенник, а удача для тебя лишь один из множества инструментов. Ты можешь быть очаровательным негодяем, который думает только о себе, или беглым преступником с тузом в рукаве. Но если кто-то попадает в неприятности, то ты — тот, кто попадает в самые лучшие неприятности. Когда ты играешь за SCOUNDREL, ты получаешь опыт, когда решаешь проблемы обаянием или наглостью. Держи ставки высокими и будь готов выдать остроумную реплику, когда всё вот-вот пойдёт по наклонной. Ты сияешь ярче всего, когда ситуация почти безнадёжна. Кого ты в последний раз кинул на деньги? Ты верен своей команде, или они просто удобный инструмент? Сколько раз тебя оставляли умирать?Starting Actions:◉❘◉○ — SWAY◉❘○○ — SKULKStaring Ability:SERENDIPITOUSYour crew starts with +1 gambit when the pool resets. Special Abilities:NEVER TELL ME THE ODDS You generate gambits on desperate rolls. You may also generate gambits even if you spent a gambit.
I KNOW A GUY When you first dock at a port after being away, pick one and ask the GM about a job: it’s not deadly—it pays well enough—it’s not a rush job—it comes from a faction you trust—it targets an enemy you have. You may spend 1 CRED per additional feature.
TENACIOUS Penalties from harm are one level less severe (though level 4 harm is still fatal).
WHEN THE CHIPS ARE DOWN You gain a second use of special armor between each downtime.
DEVIL’S OWN LUCK You may expend your special armor to resist the consequences of blaster fire, or to push yourself when talking your way out of (or running from) trouble.
DAREDEVIL When you make a desperate roll, you may take +1d. If you do so, do not mark xp in that action’s attribute.
SHOOT FIRST When you attack from hiding or spring a trap, take +1d. When there’s a question about who acts first, the answer is you (two characters with Shoot First act simultaneously).
ASK QUESTIONS LATER When you CONSORT to gather info, you gain +1 effect and can in addition ask: Who might this benefit?
"Friends":Никс, ростовщик. Ора, информатор. Джал, корабельный механик. Рин, контрабандист. Баттро, охотник за головами. Items:○ Fine blaster pistol (or matching pair) [b][1 OR 2 LOAD][/b] ○ Fine coat [b][1 LOAD][/b] ○ [i]Loaded dice or trick holo-cards[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ [i]Forged documents[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ [i]Mystic ammunition[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ [i]Personal memento[/i] [b][0 LOAD][/b] SPEAKERОставь откровенную преступность остальным членам экипажа. Твой конёк — светские беседы, манипуляции и связи, которые обеспечивают тебе преимущество ещё до начала работы. Ты открываешь перед командой двери, которые иначе остались бы закрыты, и всегда знаешь, что сказать нужным людям. А когда что-то идёт не по плану, у тебя уже есть запасной выход. После работы ты знаешь, к кому обратиться, чтобы замять шум и убрать следы. Когда ты играешь за SPEAKER, ты получаешь опыт, когда решаешь проблемы обманом или влиянием. Ты на коне, когда можешь говорить и помогать своей команде выходить сухими из воды. Используй командную тактику и флэшбеки, чтобы продемонстрировать свою дальновидность и связи. Почему ты занялся криминалом? Из какого мира ты вышел? Насколько тесно ты всё ещё связан с ним?Starting Actions:◉❘◉○ — CONSORT◉❘○○ — COMMANDStaring Ability:AIR OF RESPECTABILITYYou get an extra downtime activity to acquire assets or lay low. Special Abilities:FAVORS OWED During downtime, you get +1d when you acquire assets or lay low. Any time you gather info, take +1d.
PLAYER You always know when someone is lying to you.
INFILTRATOR You are not affected by quality or Tier when you bypass security measures.
SUBTERFUGE You may expend your special armor to resist a consequence of persuasion or suspicion. When you resist with INSIGHT, gain +1d.
HEART TO HEART When you provide meaningful insight or heartfelt advice that a crewmate follows, you both clear 1 stress.
b]OLD FRIENDS Whenever you land in a new location, write down a friend you know there (under Influential Friends on your playbook sheet).
DISARMING Whenever you use a gambit while speaking, hostilities and danger also pause while you speak.
PURPOSE You may expend your special armor to push yourself when outclassed by your opposition, or when under the effects of wounds. When you resist with RESOLVE, gain +1d.
Influential Friends:Аррин, аристократ. Аманда, член Гильдии. Керри, доктор. Дже-зии, дипломат. Items:○ Fine clothes [b][1 LOAD][/b] ○ [i]Legitimate ID[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ Luxury item [b][0, 1 OR 2 LOAD][/b] ○ [i]Memento of a past encounter[/i] [b][0 LOAD][/b] STITCHУважаемый по всему сектору, умение лечить — одно из самых ценных, особенно на окраинах Гегемонии. Хорошо обученные врачи, если не встречают радушие, то хотя бы пользуются уважением. А для экипажей, которым регулярно достаётся, наличие тебя, умеющего сращивать кости и залечивать ожоги от бластеров, — это вопрос выживания. Когда ты играешь за STITCH, ты получаешь опыт, когда решаешь проблемы проницательностью или состраданием. Видеть всю картину целиком и следить за тем, чтобы команда оставалась в целости и сохранности — твоя задача. Когда всё выходит из-под контроля, им понадобишься ты. Когда они потеряют путь, ты будешь их ориентиром. Помни, что не все раны видны. Что тебя интересует в исследованиях? Берёшь ли ты плату за услуги? Как ты научился своему делу?Starting Actions:◉❘◉○ — DOCTOR◉❘○○ — STUDYStaring Ability:I’M A DOCTOR, NOT A…You can push yourself to roll your DOCTOR rating while performing a different action. Say which patient, research, or posting taught you this trick. Special Abilities:PHYSICKER You may STUDY a malady, wounds, or corpse, and gather info from a crime scene. Also, your crew gets +1d to recovery rolls.
PATCH You may DOCTOR someone during a job to allow them to ignore the effects of a harm penalty.
WELCOME ANYWHERE While wearing your medic garb, you are welcome even in dangerous places. Gain +1d to COnSORT and SWAy when offering to tend to anyone in need.
UNDER PRESSURE Add a gambit to the pool whenever you or a crew member suffers level 2 or greater harm.
COMBAT MEDIC You may expend your special armor to resist any consequence while tending to a patient. When you dOCTOR someone in combat, clear 1 stress.
MORAL COMPASS When you do the right thing at cost to yourself, mark xp (any category).
DR. STRANGE Your research and fields of study are fringe, esoteric, and focus on the mystical. You may always handle Precursor artifacts safely. When you STUDY an artifact or DOCTOR a strange substance, you may ask one: what could this do?—why could this be dangerous?
BOOK LEARNING You speak a multitude of languages and are broadly educated. Gain +1d when using STUDY during a downtime activity.
Old Friends:Джекев, продавец наркотиков. Альбен, бывший пациент. Дита, член семьи. Джуда, доктор. Лини, администратор больницы. Items:○ Fine medkit [b][2 LOAD][/b] ○ [i]Fine bedside manner[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ Fine clothing [b][1 LOAD][/b] ○ [i]Recognizable medic garb[/i] [b][0 LOAD][/b] ○ Candies and treats [b][1 LOAD][/b] ○ [i]Syringes and applicators[/i] [b][0 LOAD][/b]
|